Παραπληροφόρηση Βελόπουλου σχετικά με την αναβάθμιση των αεροσκαφών Canadair της Ισπανίας

You are currently viewing Παραπληροφόρηση Βελόπουλου σχετικά με την αναβάθμιση των αεροσκαφών Canadair της Ισπανίας

Σύμφωνα με ανάρτηση στο προφίλ του Κυριάκου Βελόπουλου στο “Χ” (πρώην Twitter), η Ισπανία έχει αναβαθμίσει το στόλο των πυροσβεστικών αεροσκαφών της Canadair ενώ η Ελλάδα “δεν πρόλαβε”.

ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ: Οι Ισπανοί πρόλαβαν και αναβάθμισαν τα καναντέρ.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η τελευταία αναβάθμιση έλαβε χώρα το 1989 και δεν υφίσταται ως επιλογή από το 1990.

Τι ισχύει

Τα πρώτα Canadair CL-215, παραλήφθηκαν στις 8 Φεβρουαρίου 1971 από το Υπουργείο Γεωργίας της Ισπανίας και εντάχθηκαν στην 803η Μοίρα εκείνη την εποχή. Στις 3 Αυγούστου 1989, αναβαθμίστηκαν στη διαμόρφωση “Τ” με νέους κινητήρες (το 1990 σταμάτησε να προσφέρεται αυτή η έκδοση). Έκτοτε, δεν υπήρξε άλλη αναβάθμιση. Τον Ιούλιο του 2006, η Ισπανία απέκτησε το πρώτο CL-415. Η Ισπανία διαθέτει 14 CL-215T και 4 CL-415, που σήμερα επιχειρούν με την 43η Αεροπορική Πτέρυγα.

Η Ελλάδα ενδέχεται να είναι μαζί με άλλες 5 ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Κροατία), οι πρώτοι πελάτες της εταιρίας De Havilland Canada που θα παράξει τα νέα DHC-515.Τα πυροσβεστικά τύπου Canadair τα κατασκεύαζε η καναδική Bombardier. Η παραγωγή τους σταμάτησε, τα σχέδια και τα δικαιώματα παραγωγής τα πήρε η Viking Air, η οποία μαζί με κάποιες άλλες εταιρίες του ίδιου ομίλου μετονομάστηκε πρόσφατα σε De Havilland Canada (DHC). Η εταιρία αυτή έχει κάνει τα σχέδια για το επόμενο μοντέλο Canadair, το DHC-515, το οποίο όμως σήμερα δεν είναι σε παραγωγή και δεν υπάρχει. Μέχρι στιγμής δηλαδή, δεν έχει αγοραστεί από καμία χώρα. Η Ισπανία, όπως και οι υπόλοιπες χώρες που αναφέρθηκαν, είναι δυνητικοί μελλοντικοί αγοραστές των DHC-515.

Συνεπώς, δεν ισχύει πως οι Ισπανοί αναβάθμισαν τα Canadair τους και η Ελλάδα ολιγώρησε όπως υπαινίσσεται ο Κυριάκος Βελόπουλος. Η τελευταία αναβάθμιση έλαβε χώρα το 1989 και δεν υφίσταται από το 1990.