Παραπληροφόρηση για το κόστος αγοράς νέων και μεταχειρισμένων πυροσβεστικών αεροσκαφών

You are currently viewing Παραπληροφόρηση για το κόστος αγοράς νέων και μεταχειρισμένων πυροσβεστικών αεροσκαφών

Με αφορμή τη συντριβή του Canadair CL-215 στην Κάρυστο, σήμερα 25/7/2023, κυκλοφόρησαν ισχυρισμοί για το κόστος αγοράς νέων και μεταχειρισμένων πυροσβεστικών αεροσκαφών.

ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ: Αν η Ελλάδα αγόραζε ένα λιγότερο μαχητικό Rafale θα μπορούσε να πάρει 18 πυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair CL-215 ή τρία CL-515.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα CL-215 δεν παράγονται και δεν είναι διαθέσιμα ως μεταχειρισμένα. Τα CL-515 (για την ακρίβεια DHC-515), δεν έχουν κατασκευαστεί και δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή.

Τι ισχύει

Αεροσκάφος Canadair CL-215 κατέπεσε στην περιοχή του Πλατανιστού στην Κάρυστο, όπου πραγματοποιούσε ρίψεις νερού για την κατάσβεση της πυρκαγιάς που βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή. Ανήκε στην 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας:

Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 15:05 αεροσκάφος τύπου CL-215, με πλήρωμα δύο Ιπταμένους, της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης στον Πλατανιστό Ευβοίας

Πόσο κοστίζουν τα παλιά Canadair CL-215;

Τα πυροσβεστικά τύπου Canadair (CL-215 και νεότερα CL-415) τα κατασκεύαζε η καναδική Bombardier. Η παραγωγή τους σταμάτησε, τα σχέδια και τα δικαιώματα παραγωγής τα πήρε η Viking Air, η οποία μαζί με κάποιες άλλες εταιρίες του ίδιου ομίλου μετονομάστηκε πρόσφατα σε De Havilland Canada (DHC). Η εταιρία αυτή έχει κάνει τα σχέδια για το επόμενο μοντέλο Canadair, το DHC-515, το οποίο όμως σήμερα δεν είναι σε παραγωγή και δεν υπάρχει. Επίσης, δεν έχει πιστοποιηθεί για νυχτερινή χρήση.

Η εταιρία έψαχνε να βρει χρηματοδότηση και πελάτες για να ανοίξει νέα γραμμή παραγωγής για τα DHC-515, οπότε εδώ εμφανίστηκε μια ομάδα 6 ευρωπαϊκών χωρών (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Κροατία), για να παραγγείλει έως 22 αεροσκάφη. Τις σχετικές διαπραγματεύσεις σε διακρατικό επίπεδο με την κρατική υπηρεσία του Καναδά (Canadian Commercial Corporation) συντονίζει και όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Γενική Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (ECHO). Άρα η διεργασία παραγγελίας έχει ήδη ξεκινήσει, ωστόσο κανένας δεν γνωρίζει σε ποιο στάδιο βρίσκεται και ούτε μετά από πόσα χρόνια μπορούν να παραδοθούν.

Δεν υπάρχει γραμμή παραγωγής των CL-215, επομένως τα μόνα δυνητικά διαθέσιμα είναι μεταχειρισμένα αεροσκάφη άλλων χωρών. Έχουν κατασκευαστεί συνολικά 125 αεροσκάφη και αυτή τη στιγμή είναι επιχειρησιακά στην Ελλάδα, τον Καναδά, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ταϊλάνδη, την Τουρκία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Καμία χώρα ή εταιρία δεν έχει εκδηλώσει επίσημα ενδιαφέρον πώλησής τους. Η Ελλάδα είχε αγοράσει 4 CL-215 από τη Σερβία και Μαυροβούνιο το 1995.

Συμπέρασμα

Τα CL-215 δεν παράγονται και δεν είναι διαθέσιμα ως μεταχειρισμένα. Τα CL-515 (για την ακρίβεια DHC-515), δεν έχουν κατασκευαστεί και δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Επίσης, δεν έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν νυχτερινές αποστολές.