Παραπληροφόρηση από πρώην Α/ΓΕΣ για τα αμφίβια τεθωρακισμένα AAV-7

You are currently viewing Παραπληροφόρηση από πρώην Α/ΓΕΣ για τα αμφίβια τεθωρακισμένα AAV-7

Ο πρώην Αρχηγός ΓΕΣ και νυν σύμβουλος του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, Γεώργιος Καμπάς, παραβρέθηκε σε πάνελ της εκπομπής “Οι ΔΕΚΑτιανοί” του ΣΚΑΪ, όπου μίλησε για την προσεχή απόκτηση από την Ελλάδα, αμφίβιων τεθωρακισμένων οχημάτων AAV-7, που θα παραχωρηθούν από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα λεγόμενά του ωστόσο, περιείχαν ανακρίβειες.

Ο κ. Καμπάς είπε:

Το θέμα με αυτό βεβαίως είναι πως υπάρχουν πολλοί προβληματισμοί, για το συγκεκριμένο τώρα μιλάμε, τέτοια πράγματα χρειαζόμαστε, τέτοιου τύπου ή εναέρια μέσα τέλος πάντων, μεταφοράς χρειαζόμαστε. Τώρα για το συγκεκριμένο υπάρχουν πολλές αντιρρήσεις, είναι ένα σκάφος, ένα πράγμα το οποίο αποσύρθηκε από τον Αμερικανικό Στρατό, διότι δημιουργήθηκαν πολλά ατυχήματα, πνιγήκαν με λίγα λόγια αυτά, στην προσπάθειά τους να βγουν έξω, σίγουρα υπάρχουν προβληματισμοί διότι τα αποβατικά μας δεν μπορούνε να τα κουβαλήσουν και να τα βγάλουν από μέσα τους, να το πω έτσι απλά.

Τι ισχύει

Στις 17/3/2023, η αμερικανική υπηρεσία Συνεργασίας για την Άμυνα και την Ασφάλεια (DSCA), που διαχειρίζεται τις διαδικασίες εξαγωγικών πωλήσεων, γνωστοποίησε την πιθανή πώληση στην Ελλάδα αμφίβιων οχημάτων εφόδου (AAV) και συναφούς εξοπλισμού με εκτιμώμενο κόστος 268 εκατομμύρια δολάρια. Το αίτημα αφορά 63 οχήματα μεταφοράς προσωπικού AAVP-7A1, εννέα οχήματα διοίκησης AAVC-7A1, τέσσερα οχήματα περισυλλογής AAVR-7A1 και σχετικό εξοπλισμό.

Το όχημα δεν έχει αποσυρθεί

Το AAV-7 είναι αυτή τη στιγμή το μόνο υπαρκτό και επιχειρησιακό αμφίβιο όχημα με ερπύστριες. Ο αντικαταστάτης του στο σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών, το τροχοφόρο ACV, είναι ακόμη σε φάση εισαγωγής σε υπηρεσία, με αρκετά ζητήματα προς επίλυση. Και δεν είναι σίγουρο πως θα αποσυρθούν όλα τα αμερικανικά AAV-7. Όσον αφορά την παλαιότητα, δεν έχει καμία σχέση το μοντέλο AAV-7RAM/RS που αγοράζει η Ελλάδα, με το LVTP-7 που μπήκε σε υπηρεσία το 1971. Εκτός από τους Αμερικανούς Πεζοναύτες, οι πεζοναύτες της Νότιας Κορέας, της Ισπανίας, των Φιλιππίνων, της Ιαπωνίας, της Ινδονησίας και άλλων χωρών, χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο αμφίβιο όχημα. Τα οχήματα που θα παραδοθούν στην Ελλάδα, θα έχουν ανακατασκευαστεί πλήρως.

Τα AAV-7 δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα ελληνικά αρματαγωγά;

Τα AAV-7 μπορούν να χρησιμοποιηθούν, και έχουν γίνει δοκιμές με αμερικανικά εδώ και 20 χρόνια σε κοινές ασκήσεις. Το ίδιο το ΠΝ έχει μελετήσει και κάνει αποδεκτή τη χρήση εδώ και πολλά χρόνια. Τα οχήματα έχουν δοκιμαστεί στα ελληνικά αρματαγωγά από το 1994, όταν αμερικανικά AAV-7A1 έπεσαν στο νερό από τους καταπέλτες τους. Σε κάθε αρματαγωγό κλάσης ΙΑΣΩΝ, χωρούν 16 AAV-7RAM/RS.

Ασφάλεια

Από το 1971, που μπήκε σε υπηρεσία ο τύπος, και μάλιστα χωρίς τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις που έχουμε σήμερα, υπάρχει μόνο ένα θανατηφόρο περιστατικό στις ΗΠΑ το 2020, δυστυχώς με 9 νεκρούς. Το πράγματι πολύ σοβαρό συμβάν με απώλειες, μετά από ενδελεχή αμερικανική έρευνα -και με έλεγχο του Κογκρέσου- αποδόθηκε σε κακή συντήρηση του οχήματος, σε ελλείψεις στην εκπαίδευση και σε αστοχία στη διοίκηση του οχήματος, το οποίο άρχισε να βάζει νερά και για πάνω από 40 λεπτά δεν είχε δοθεί εντολή εκκένωσης του.

Συμπέρασμα

Τα αμφίβια τεθωρακισμένα οχήματα AAV-7, δεν έχουν αποσυρθεί από το Σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών. Το μοναδικό θανατηφόρο δυστύχημα, οφειλόταν σε κακή συντήρηση και ανθρώπινο λάθος. Τα συγκεκριμένα οχήματα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού.