Ένας τσαρλατάνος διαφημίζει την Turkish Airlines

Ο Δρ Mehmet Oz, είναι ένας τουρκοαμερικάνος καρδιοχειρούρχος. Η φήμη του άρχισε να εκτοξεύεται μετά τις εμφανίσεις του στις εκπομπές της Oprah Winfrey και του Larry King το 2004. Λίγο αργότερα θα ξεκινήσει τη δική του εκπομπή, το «The Dr. Oz Show» και σήμερα είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα στις ΗΠΑ. Δυστυχώς για τους χιλιάδες φανατικούς οπαδούς του, ο Dr Oz, θεωρείται πλέον ένας από τους μεγαλύτερους εν Αμερική τσαρλατάνους.

Ο Mehmet Oz υποστηρίζει ότι μαζί με την συμβατική ιατρική θα πρέπει να συνδυάζουμε μεθόδους εναλλακτικής ιατρικής, όπως ύπνωση, προσευχή, ενεργειακή θεραπεία και ομοιοπαθητική. Είναι σύμβουλος στης ιστοσελίδας RealAge που έχει επικριθεί από τη New York Times για τη φαρμακευτική πρακτική μάρκετινγκ που ακολουθεί. Η Σελίδα αυτή ζητά ιατρικές πληροφορίες από τους επισκέπτες για να καθορίσει βιολογική ηλικία του επισκέπτη και στη συνέχεια χρησιμοποιεί το ιατρικό προφίλ του επισκέπτη για να τους δώσει συμβουλές και στοχευμένες διαφημίσεις σκευασμάτων.

Ως υποστηρικτής εναλλακτικών θεραπειών, μαγικών διαιτών και χαπιών, έχει βρεθεί στο στόχαστρο πολλών επιστημόνων και κρατικών αξιωματούχων. Το 2014, ήρθε αντιμέτωπος με Γερουσιαστές στο Capitol Hill , με αφορμή την προώθηση, μέσω της τηλεοπτικής εκπομπής του, φαρμακευτικών σκευασμάτων για το αδυνάτισμα τα οποία δεν είχαν την έγκριση της Αμερικανικής Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA). Το 2014, το British Medical Journal εξέτασε 400 ισχυρισμούς του Oz όπως αυτοί είχαν παρουσιαστεί μέσα από τις εκπομπές του και διαπίστωσε πως μόλις το 46% εξ αυτών ήταν βασισμένοι σε επιστημονικά δεδομένα.

Εκτός από τη προώθηση σκευασμάτων, ο Oz είναι οπαδός ψευδοεπιστημών όπως του ρέικι, της ομοιοπαθητικής, της επικοινωνίας με νεκρούς κτλ. Το 2012 έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει πως υπάρχει τρόπος θεραπείας των gay. Ο Dr Oz κάνει κακό στην επιστήμη σύμφωνα με το Popular Science και δυστυχώς θα συμφωνήσουμε, διότι ο τσαρλατανισμός του έχει φτάσει και στην Ελλάδα. Περισσότερα εδώ.

Στο κόσμο της ελεύθερης αγοράς όμως, τίποτα από τα ανωτέρω δεν έχει σημασία. Η Turkish Airlines σκέφτηκε εμπορικά και αποφάσισε να εκμεταλλευτεί τη φήμη του Dr Oz για να διαφημιστεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *