Ο Ερμής είναι ανάδρομος αλλά δε φταίει αυτό για τη γκαντεμιά που σε δέρνει…

Ο Ερμής είναι ανάδρομος από τις 3 Δεκεμβρίου και θα είναι μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου. Πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο επικαλούνται αυτή τη κατάσταση ως αίτιο για τις εντάσεις στις σχέσεις τους, τα προβλήματα στη δουλειά τους και γενικά οποιαδήποτε γκαντεμιά τους δέρνει.

Ο πλανήτης Ερμής είναι μικρός, όχι πολύ μεγαλύτερος από το φεγγάρι μας, αλλά πυκνός, ως επί το πλείστον ένας λιωμένος πυρήνας σιδήρου, σχεδόν χωρίς φλοιό ή ατμόσφαιρα. Περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο κάθε 87,97 ημέρες γης και γυρίζει γύρω από τον άξονά του εξαιρετικά αργά. Κατά τη διάρκεια αυτών των μεγάλων νυκτών και ημερών, οι θερμοκρασίες κυμαίνονται μεταξύ μείον 173 βαθμούς και 430 βαθμούς Κελσίου. Οι πόλοι, κατά εκπληκτικό τρόπο, διαθέτουν πάγο, αλλά η υπόλοιπη επιφάνεια του πλανήτη είναι εξαιρετικά αφιλόξενη, γεμάτη κρατήρες από προσκρούσεις αναρίθμητων μετεωριτών.

Στην πραγματικότητα, ο ανάδρομος Ερμής δεν είναι τόσο ασυνήθιστο φαινόμενο: Ο πλανήτης βρίσκεται σε αυτή τη κατάσταση περίπου τέσσερις φορές κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον ιστότοπο της NASA, όταν ένας πλανήτης είναι ανάδρομος, φαίνεται να κινείται προς τα πίσω. Αυτό φυσικά δεν συμβαίνει, αλλά δίνει αυτή τη ψευδαίσθηση, λόγω των σχετικών θέσεων του Ερμή και της Γης και του πώς κινούνται γύρω από τον Ήλιο.

Συγκεκριμένα, η Γη κινείται πιο αργά στην τροχιά της από ό, τι ο Ερμής. Έτσι, μέχρι ο Ερμής – ο οποίος είναι ο πλανήτης που βρίσκεται πλησιέστερα προς τον ήλιο – αναπόφευκτα «προλάβει» τη Γη, φαίνεται ότι κινείται προς τα πίσω.

Το Business Insider, ρώτησε την Michelle Nichols, από το Πλανητάριο του Adler στο Σικάγο, ποιος είναι ο αντίκτυπος που έχει ο ανάδρομος Ερμής στην καθημερινότητά μας.

«Μηδενική. Οι άλλοι πλανήτες στο ηλιακό σύστημα δεν έχουν καμία επίδραση στον πλανήτη μας. Όλοι είναι πάρα πολύ μακριά. Θα μπορούσατε να κρατήσετε ένα βιβλίο στο χέρι σας και η βαρυτική επίδραση αυτού του βιβλίου σε σας θα είναι μεγαλύτερη από αυτή του Ερμή». Σύμφωνα με την Nichols είπε ότι η συνείδησή μας απλώς κεντρίζεται όταν γνωρίζουμε ότι ο Ερμής είναι ανάδρομος, με αποτέλεσμα να αποδίδουμε ατυχή γεγονότα σε αυτόν.

Η σύγκρουση μεταξύ αστρολόγων και αστρονόμων για τον ανάδρομο Ερμή

Η Shelley Ackerman, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Διεθνούς Εταιρείας Αστρολογικών Ερευνών, έχει αντίθετη άποψη. Θεωρεί τον Ερμή ως τον «πλανήτη επικοινωνίας», που μπορεί να επηρεάσει την οργάνωση, την αντίληψη, τη μάθηση και την υγεία. Ο ανάδρομος Ερμής όμως, δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα συμβεί κάτι κακό, αλλά θα πρέπει να θεωρείται ως μια περίοδος «επιβράδυνσης» και αναθεώρησης των πτυχών της ζωής.

Ένα άρθρο του 2016 στο Mental Floss δείχνει την εξέλιξη της θεωρίας, σχετικά με τον ανάδρομο Ερμή. Κατά τα μέσα του 18ου αιώνα, τα βρετανικά γεωργικά περιοδικά, ανέφεραν τον ανάδρομο Ερμή, για να βοηθήσουν τους αγρότες να σχεδιάσουν τα προγράμματά της φύτευσης, χρησιμοποιώντας τα αστέρια ως «ημερολόγιο». Καθώς η αστρολογία έγινε πιο δημοφιλής στη δεκαετία του ’70, ο ανάδρομος Ερμής άρχισε να εμφανίζεται σε ωροσκόπια και ακόμη και σε ορισμένες ειδήσεις.

Κατά τη διάρκεια της πνευματικής τρέλας της βικτωριανής εποχής, το ενδιαφέρον για την αστρολογία γνώρισε έξαρση, με πολλούς να πιστεύουν ότι τα αστέρια επηρεάζουν τη Γη με διάφορους (συχνά ενοχλητικούς) τρόπους. Μεταγενέστερες δημοσιεύσεις του 19ου αιώνα, όπως στο περιοδικό Astrologer’s Magazine και The Science of the Stars, συνέδεσαν αυθαίρετα τον ανάδρομο Ερμή με έντονες βροχοπτώσεις. Η συσχέτισή του με την απόλυτη καταστροφή όμως, δεν ήταν ποτέ τόσο διαδεδομένη όσο ήταν και σήμερα.

Με βάση επιστημονικά στοιχεία, εάν υπολογίσουμε όλες τις στιγμές που ο Ερμής είναι ανάδρομος κατά τη διάρκεια του έτους και καταγράψουμε πότε συμβαίνουν καλά ή κακά πράγματα, δεν υπάρχει η παραμικρή συσχέτιση ή αιτιώδης συνάφεια.

Περισσότερη Επιστήμη vs Ζωδίων, στο παρακάτω λινκ:

Ζώδια και δεισιδαιμονικές ανοησίες στον 21ο (;) αιώνα

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *