Εκατομμύρια Αμερικανοί ενδέχεται να επηρεάστηκαν από τις ενέργειες της Ρωσίας πριν και μετά τις αμερικανικές εκλογές

Οι κορυφαίοι δικηγόροι από το Facebook και το Twitter δήλωσαν σε Επιτροπή της Γερουσίας ότι ρωσικής προελεύσεως διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα μετά τη νίκη του Τραμπ στις εκλογές, επεδίωξαν να υπονομεύσουν και να να σπείρουν αμφιβολίες για τη νίκη του. Ήταν η πρώτη φορά που υπεύθυνοι των τριών κολοσσών (Facebook, Twitter, Google), μίλησαν για τους τρόπους με τους οποίους το Κρεμλίνο χρησιμοποίησε τις πλατφόρμες τους για να επηρεάσει το κοινό πριν και μετά τις αμερικανικές εκλογές.

Ο νομικός σύμβουλος του Facebook Colin Stretch είπε ότι το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από τη ρωσική εταιρία Internet Research Agency (γνωστή και ως Trolls from Olgino) μετά τις 8 Νοεμβρίου επικεντρώθηκε στην «υποκίνηση αμφισβήτησης σχετικά με την εγκυρότητα της εκλογής του Trump». Πρόκειται για μια αλλαγή στάσης, διότι τα ίδια άτομα επικεντρώθηκαν σε προσπάθειες δυσφήμισης της Χίλαρι Κλίντον πριν τις εκλογές, όπως ανέφερε το Γραφείο του Διευθυντή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών σε έκθεση του Ιανουαρίου. Mε αυτή τη διαπίστωση συμφωνεί και ο νομικός σύμβουλος του Twitter, Sean Edgett.

Το Facebook δήλωσε ότι έως και 126 εκατομμύρια άνθρωποι – αριθμός που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% του πληθυσμού των ΗΠΑ – είδαν αναρτήσεις που είχαν «φυτευτεί» από την Internet Research Agency που εδρεύει στην Αγία Πετρούπολη. Πρόκειται για δεκαπλάσια απήχηση στο κοινό σε σχέση με άλλες διαφημίσεις που πληρώθηκαν από Ρώσους, τις οποίες η εταιρεία αποκάλυψε νωρίτερα στους ανακριτές του Κογκρέσου.

Ο γερουσιαστής Richard Blumenthal, έδειξε μια διαφήμιση που απεικονίζει μια τροποποιημένη εικόνα του κωμικού Aziz Ansari που κρατά μια πινακίδα που αναφέρει πως οι Αμερικανοί πολίτες θα μπορούσαν να ψηφίσουν μέσω SMS από το σπίτι. Ουδείς από τους 3 αντιπροσώπους δεν ήταν σε θέση να απαντήσει πόσοι Αμερικανοί πολίτες το πίστεψαν και δεν πήγαν να ψηφίσουν. Μια άλλη εικόνα δείχνει έναν γονατισμένο στρατιώτη με τη λεζάντα «Η Hillary Clinton έχει ένα ποσοστό 69% αποδοκιμασίας μεταξύ όλων των βετεράνων». Και σε αυτή τη περίπτωση, ο αντίκτυπος είναι άγνωστος. (Τα ανωτέρω είναι μόνο δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα από τα χιλιάδες που κυκλοφόρησαν εκείνη την εποχή).

Με δεδομένο πως η νίκη θα μπορούσε να είχε περιέλθει στα χέρια της Clinton με μόλις 115.000 ψήφους διαφορά, ο αντιπρόσωπος του Facebook δήλωσε πως δεν είναι σε θέση να γνωρίζει κατά πόσο θα μπορούσε να αλλάξει το αποτέλεσμα αν δεν υπήρχαν οι διαφημίσεις από τη Ρωσία.

Οι καταθέσεις των τριών κολοσσών θα συνεχιστούν και σήμερα (1/11).

Ο Έλληνας του σκανδάλου Ρωσίας – Τραμπ και η εμπλοκή του Κρεμλίνου στις αμερικανικές εκλογές

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *