Ανακαλύφθηκαν 20 νέοι εξωπλανήτες ορισμένοι εκ των οποίων πιθανώς φιλόξενοι στην ζωή

Οι αστρονόμοι έχουν ανακαλύψει πλήθος δυνητικά κατοικήσιμων πλανητών στα δεδομένα από το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler, που συλλέχθηκαν το διάστημα 2009 έως 2013 και εξετάζονται μέχρι σήμερα. Μια ομάδα με επικεφαλής την Susan Thompson από το Ινστιτούτο SETI της Καλιφόρνιας, βρήκε 20 υποσχόμενους υποψηφίους που μοιάζουν αρκετά με τη Γη, σε τροχιές παρεμφερείς με αυτή του πλανήτη μας, γύρω από αστέρια που μοιάζουν με τον Ήλιο.

Ειδικότερα, ο εξωπλανήτης KOI-7923.01, φαίνεται ιδιαίτερα ελπιδοφόρος. Έχει το 97% του μέγεθος της Γης και περιστρέφεται γύρω από το αστέρι του σε 395 ημέρες. Είναι λίγο πιο μακριά από το αστέρι του από ό, τι η Γη είναι από τον Ήλιο, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιθανότατα πιο κρύος από τον πλανήτη μας, με συνθήκες που ίσως μοιάζουν με αυτές της τούνδρας.

Το άστρο του KOI-7923.01, είναι ελαφρώς ψυχρότερο από τον Ήλιο μας, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία στην επιφάνεια του πλανήτη να είναι αισθητά χαμηλότερη απ ότι στη Γη. Σύμφωνα με τους επιστήμονες όμως, δεν αποκλείεται να υπάρχουν περιοχές στην επιφάνειά του που να μοιάζουν κλιματικά με αυτές της τούνδρας και ενδεχομένως να υπάρχει νερό σε υγρή μορφή που μπορεί να φιλοξενήσει μικροβιακή ζωή. Οι ερευνητές τονίζουν ότι θα απαιτηθεί περισσότερη μελέτη για να επιβεβαιωθεί αυτός ο ισχυρισμός.

Αν και υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες το 20 με 30% των δεδομένων για τους 20 εξωπλανήτες να είναι λανθασμένες ενδείξεις, η ομάδα ελπίζει πως κάποιος ή κάποιοι από αυτούς τους εξωπλανήτες, θα διαθέτει τις κατάλληλες συνθήκες για ζωή. Το προσεχές διάστημα θα δημοσιευτούν πληροφορίες και για τους υπόλοιπους 19 πλανήτες.