Αυτά τα αεροπλάνα πρέπει να αγοράσει η Ελλάδα! (Καταρρίπτεται)

Η πρόσφατη ανακοίνωση για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών F-16 στο επίπεδο «V» (Viper), έδωσε λαβή σε πολλούς «ειδικούς» του διαδικτύου να διατυπώσουν διαφωνίες, ενστάσεις, προτάσεις κτλ. Σήμερα θα ασχοληθούμε με μια χαρακτηριστική περίπτωση.

Στο hellasforce.com, είδαμε το παρακάτω:

Στο βίντεο βλέπουμε τον κ. Κυριάκο Βελόπουλο να προσπαθεί να μας πείσει πως η Ελλάδα δεν πρέπει να δαπανήσει χρήματα για να εκσυγχρονίσει τα F-16, ή να προμηθευτεί τα F-35, αλλά να αγοράσει «σχεδόν τζάμπα» το κατά πολύ ανώτερο Su-35.

Κάτι τέτοιο όμως δεν πρόκειται να συμβεί για πολλούς και διαφόρους λόγους.

Θα πρέπει να θεωρείται αδύνατο για τους Ρώσους να αποδεσμεύσουν τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας τους σε χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ. Δεν το κάνουν ούτε για τους παραδοσιακούς τους πελάτες. Εάν η Ελλάδα αγόραζε Su-35, θα έπαιρνε μια σαφώς υποβαθμισμένη έκδοση από αυτή που παραδίδεται στις ρωσικές ΕΔ. Ακόμη και με το τελευταίας τεχνολογίας ραντάρ τους, πιθανότατα δεν θα μπορούν να «δουν» τα τουρκικά F-35, τουλάχιστον πριν να είναι πολύ αργά.

-Το F-35 ήταν «αόρατο» ακόμη και για τα ραντάρ AESA των F-15 και F-18SH (που θεωρούνται ανώτερα), σε σχετικές δοκιμές διότι το μετωπικό ίχνος του σε ραντάρ (RCS) είναι το ίδιο με αυτό μιας μπάλας γκολφ, δηλαδή 0.005 m2.

– Το ραντάρ Irbis-b του Su-35 μπορεί να ανιχνεύσει στόχους με RCS τριών (3) m2 σε απόσταση 350 χιλιομέτρων. Στον αντίποδα, το ραντάρ AN/APG-81 του F-35, αποτελεί εξέλιξη του ραντάρ AN/APG-77 (F-22), με δυνατότητες αποκάλυψης στόχου μεγαλυτέρου του ενός (1) m2 σε αποστάσεις άνω των 400 χιλιομέτρων. Επομένως και εδώ οι ισχυρισμοί του βίντεο για τις δυνατότητες ραντάρ του Su-35 και F-35, δεν αντιστοιχούν στη πραγματικότητα.

– Τη στιγμή που το μετωπικό ίχνος ραντάρ του F-35 είναι στα 0,005 m2, το αντίστοιχο για το Su-35 είναι στα τέσσερα (4) m2 με ότι αυτό συνεπάγεται για το ποιος θα δει πρώτος τον αντίπαλο και θα τον καταρρίψει.

Κόστος – Υποδομές – Συμβατότητα

Το θέμα περί φθηνών ρωσικών αεροσκαφών, είναι ένας μύθος που διακινείται εδώ και πολλά χρόνια. Για παράδειγμα, πρόσφατα διαβάσαμε σε ελληνικό έντυπο, πως η απόκτηση 48 Su-35 θα στοίχιζε περί τα 4 δις ευρώ. Αυτό μεταφράζεται σε κόστος 70 εκατομμυρίων ανά μονάδα συν εξοπλισμό, εκπαίδευση, υποδομές κτλ. Το πραγματικό κόστος όμως προσεγγίζει τα 79 εκ. Τόσο κόστισαν στους Κινέζους που δέχτηκαν να αγοράσουν μια υποβαθμισμένη έκδοση. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τη Lockheed Martin, το κόστος του F-35Α, αναμένεται να οριστικοποιηθει στα $85 εκ./μονάδα μέχρι το 2019 (τωρινή τιμή, περί τα $109 εκ.).

Η διαφορά όμως μεταξύ F-35 και Su-35, είναι πως τους χωρίζει μια ολόκληρη γενιά εξέλιξης με ότι αυτό συνεπάγεται για τις δυνατότητες των 2 αεροσκαφών. Το θέμα των υποδομών είναι επίσης πολύ σημαντικό. Είναι επίσης εξαιρετικά αμφίβολο πόσο χρόνο θα απαιτούσε η ένταξη ρωσικών αεροσκαφών στο υπάρχον δίκτυο αεράμυνας. που είναι αυστηρά προσανατολισμένο σε νατοϊκά πρότυπα. Ακόμη και συστήματα υποδεέστερης τεχνολογίας, όπως Α/Α μέσα, αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα συμβατότητας και απαίτησαν τεράστιες ποσότητες «ευρεσιτεχνίας» από ελληνικής πλευράς για να αντιμετωπιστούν.

Το Su-35 είναι πιθανότατα ένα ιδιαιτέρως αξιόλογο αεροσκάφος για κλειστές αερομαχίες και αποστολές κρούσης, λόγω ευελιξίας, ακτίνας δράσης και φορτίου οπλισμού που μπορεί να μεταφέρει. Ωστόσο στο περιβάλλον των εμπλοκών πέρα του οπτικού ορίζοντα, δεν έχει καμία ελπίδα εναντίον ενός αεροσκάφους stealth. Δε πρέπει να ξεχνάμε πως οι κλειστές αερομαχίες αρχίζουν να αποτελούν εικόνα του παρελθόντος. (Ακόμη και σε ρωσικά δημοσιεύματα διαβάζουμε πως για να έχει το Su-35 ελπίδες εναντίον του F-35, θα πρέπει να συνεργαστεί με επίγεια παθητικά ραντάρ (PESA), ραντάρ χαμηλού εύρους κύματος, υπέρυθρους αισθητήρες κτλ. Προφανώς ένα τέτοιο δίκτυο είναι μη πρακτικό και δύσκολο να στηθεί).

Δεν στρίβει ούτε με δραπανοκατσάβιδο

Οι θιασώτες των ρωσικών «υπερμαχητικών», υποστηρίζουν πως το F-35 δεν έχει ικανότητες κλειστής αερομαχίας και μπορεί εύκολα να καταρριφθεί από F-16, πόσο μάλλον από Su-35.

Η αλήθεια όμως είναι αρκετά διαφορετική. Σύμφωνα με όσα έχει πει στο Bussines Insider ο Lt. Col. David «Chip» Berke, ο μοναδικός πιλότος των πεζοναυτών που έχει πετάξει με F-16 και F-35, η έννοια της αερομαχίας είναι εντελώς παρεξηγημένη από το κοινό. Υπάρχει η αντίληψη πως για να υπάρξει κατάρριψη, θα πρέπει το ένα αεροσκάφος να βρεθεί στην «ώρα 6» του άλλου. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πλέον. H χρήση νέων βλημάτων (AIM-9X), σε συνδυασμό με σκοπευτικά στη κάσκα του χειριστή και το σύστημα DAS, έχουν διευρύνει κατά πολύ το φάκελο εμπλοκής σε αερομαχίες κοντινών αποστάσεων. Η εποχή που ένα αεροσκάφος έπρεπε να βρεθεί ακριβώς πίσω από ένα άλλο για να το καταρρίψει, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Επίσης, στη Πτήση & Διάστημα διαβάζουμε:

Σαν λαός φημιζόμαστε για τις έξυπνες λύσεις μας σε όλα τα προβλήματα. Κάποτε ένας πολυμήχανος Έλληνας σκέφτηκε ότι με ένα ξύλινο άλογο θα μπορούσε να καταλάβει την Τροία. Κι όμως το κατάφερε! Από τότε μας έμεινε το «κουσούρι», είμαστε «πολυμήχανοι»!

Δεν θα αργούσαν λοιπόν κάποιοι Έλληνες να σκεφτούν την λύση στον νέο Γόρδιο Δεσμό. 35άρια οι Τούρκοι; εμείς τι κάνουμε; άλλοι δεν έχουν 35άρια; μα και φυσικά έχουν, οι Ρώσοι! Και μάλιστα από τα «καλά», τα Su (όπως λέμε ο Κύριος με τα Σου, αλλά καμία σχέση) το υπερμαχητικό που στην θέα του και μόνο οι εχθροί ενεργοποιούν το εκτινασσόμενο κάθισμα προκειμένου να γλυτώσουν από την ρωσική αρκούδα (καμία σχέση με το Bear).

Πριν φτάσουμε εκεί πρέπει να σκεφτούμε πως είχαμε και μια Κρίση τα τελευταία χρόνια. Πριν την Κρίση αγοράσαμε τα καλύτερα F-16 στον κόσμο (τότε, τα F-16 Block 52+ Adv), τα καλύτερα άρματα μάχης στον κόσμο, τα καλύτερα υποβρύχια στον κόσμο, ενώ για λίγο «φλερτάραμε» με τα F-15E αλλά και τα Eurofighter. Μετά ήρθε η Κρίση. Οι παλιοί σύμμαχοι έγιναν οχτροί, οι Αμερικανοί δυνάστες, οι Γερμανοί από κατασκευαστές των Porsche, BMW, Mercedes έγιναν ναζιστές εγκληματίες που μας «χρωστάνε».

Η δε πληρωμή είχε αφεθεί στο cloud… ίσως ροδάκινα, ίσως κεράσια, ίσως ταξιδιωτικά πακέτα στην Χαλκιδική… αλλά και στην τελική αν δεν τα πληρώναμε γιατί ήπιαμε κι ένα τσίπουρο παραπάνω δεν βαριέσαι… οι Ρώσοι είναι αδέρφια, πάντα μας αγαπούσαν. Θα εξαργυρώναμε λίγη από την αγάπη τους, αλλά έχουν τόση για εμάς…

Οι δε Τούρκοι θα εγκλωβίζονταν στις αμερικανικές «μπουρούχες», που ούτε έναν Πουγκάτσεφ Κόμπρα δεν μπορούν να κάνουν. Άσε που ήταν πανάκριβες, θα τις αγόραζαν, θα χρεωκοπούσαν, κι εμείς που θα παίρναμε λεφτά από …. κάπου (άγνωστο, αλλά δεν πειράζει, δεν θα χαλάσουμε το «αφήγημα» για λεπτομέρειες) μετά θα κυριαρχούσαμε στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο (αν και όσοι διέδιδαν τα σενάρια αυτά δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν την Μεσόγειο από την Νότια Σινική αλλά κι αυτό είναι μια άλλη ιστορία).

Πέρα από την πλάκα, τα Su-35 είναι εξαιρετικά μαχητικά, αντίστοιχα των F-15 (στις τελευταίες του εκδόσεις). Δεν έχουμε κάτι εναντίον τους, το αντίθετο. Η δουλειά που θα μπορούσαν να κάνουν στο Αιγαίο θα ήταν εξαιρετική, ίσως όμως άλλες εποχές, που «λεφτά υπήρχαν» (και δεν υπήρχαν F-35 τριγύρω). Απλά δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να αποκτηθούν από την ΠΑ, κατά κύριο λόγο γιατί δεν είναι cost effective. Θα μας κόστιζε φθηνότερα να αγοράσουμε F-16 Block 70, Typhoon, Gripen Ε, F-35, F/A-18E/F, ακόμη και F-15 από το να βάλουμε σε υπηρεσία το ρωσικό μαχητικό. Τέλος. Δεν θα γράψουμε περισσότερα για το αεροσκάφος, που εκτιμούμε και θαυμάζουμε, ότι έχουμε γράψει στο περιοδικό κατά καιρούς ισχύει χωρίς αλλαγή. Αλλά αυτό που πραγματικά δεν καταλάβουμε είναι η «σουκχοΐτιδα» που έχει πιάσει μεγάλη μερίδα των Ελλήνων.

Η αντιμετώπιση των F-35 είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την ΠΑ. Το πως θα το καταφέρει να το αντιμετωπίσει είναι δουλειά των ανθρώπων της, και είμαστε σίγουροι ότι δουλεύουν προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν θα αντιμετωπίσουμε σαν χώρα τα F-35 στα διαδικτυακά και μη καφενεία, ούτε θα κινδυνεύσουν από αυτά οι κάθε λογής πληκτρολογητές-πολυβολητές ύβρεων. Θα τα αντιμετωπίσουμε πάνω από το Αιγαίο, θα κινδυνεύσουν, αν αφεθούν να κινδυνεύσουν, οι πιλότοι της ΠΑ πρώτα και μετά τα στελέχη των ΕΔ. Ας τους αφήσουμε να κάνουν αυτοί ότι ξέρουν καλύτερα. Για τους υπόλοιπους, ας ενημερώνονται λίγο καλύτερα, κι όχι από διάφορα click bait sites, και προπαγανδιστικά βιντεάκια του YouTube όπου το F-313 κατατροπώνει πολυάριθμα F-22A.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *