Ανακαλύφθηκε ίσως ο καλύτερος υποψήφιος εξωπλανήτης για την ύπαρξη ζωής

Ένας εξωπλανήτης σε τροχιά γύρω από ένα ερυθρό νάνο σε απόσταση 40 ετών φωτός από τη Γη, ίσως να αποκτήσει σύντομα το τίτλο του «καλύτερου υποψήφιου για την αναζήτηση εξωγήινης ζωής».

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν το HARPS του τηλεσκοπίου La Silla, σε συνδυασμό με άλλα τηλεσκόπια για να ανακαλύψουν μια «υπεργαία» να περιφέρεται εντός της κατοικίσημης ζώνης του άστρου LHS 1140. Πρόκειται για έναν εξωπλανήτη, ελαφρώς μεγαλύτερο από τη Γη, που πιθανότατα διατηρεί ατμόσφαιρα. Το γεγονός πως διέρχεται μπροστά από το άστρο του, τον κάνει τον ιδανικό υποψήφιο για μελλοντικές ατμοσφαιρικές έρευνες.

Ο νέος εξωπλανήτης καλείται LHS 1140b και βρίσκεται στον αστερισμό του Κήτους. Το μητρικό άστρο LHS 1140, είναι ένας ερυθρός νάνος, πολύ ψυχρότερος από τον ήλιο μας. Για αυτό το λόγο, η κατοικίσημη ζώνη του είναι πολύ πλησιέστερα και ο LHS 1140b, συμπληρώνει μια πλήρη τροχιά (έτος) σε μόλις 25 ημέρες.

This chart shows the location of the faint red star LHS 1140 in the faint constellation of Cetus (The Sea Monster). This star is orbited by a super-Earth exoplanet called LHS 1140b, which may be best place to look for signs of life beyond the Solar System. The star is too faint to be seen in a small telescope.

Το γεγονός πως το μητρικό άστρο έχει σχετικά χαμηλές εκπομπές σωματιδίων υψηλής ενέργειας, έχει πιθανότατα επιτρέψει στο πλανήτη να διατηρήσει αξιόλογη ατμόσφαιρα και ίσως ζωή.

Οι επιστήμονες υπολογίζουν πως η ηλικία του LHS 1140b, είναι τουλάχιστον 5 δισεκατομμύρια χρόνια. Έχει 1,4 φορές μεγαλύτερη διάμετρο από τη Γη, περίπου στα 18.000 χιλιόμετρα. Η μάζα του είναι 7 φορές μεγαλύτερη, γεγονός που υποδηλώνει πως πρόκειται βραχώδη πλανήτη, με πυκνό σιδερένιο πυρήνα.

This planet is located in the liquid water habitable zone surrounding its host star, a small, faint red star named LHS 1140. The planet weighs about 6.6 times the mass of Earth and is shown passing in front of LHS 1140. Depicted in blue is the atmosphere the planet may have retained.

Ο LHS 1140b, είναι σύμφωνα με αρκετούς αστρονόμους, ο καλύτερος υποψήφιος για ατμοσφαιρικές μελέτες στο προσεχές μέλλον, ακόμη και από τους πρόσφατα ανακαλυφθέντες TRAPPIST 1 και Proxima b. Η μελέτη της ατμόσφαιρας ενός εξωπλανήτη, μπορεί να φανερώσει πολύτιμα στοιχεία, ακόμη και τη πιθανότητα ύπαρξης εξωγήινης ζωής.

Πηγή: ESO