Έρευνα: Οι αράχνες καταναλώνουν περισσότερη ζωική τροφή απ’ ότι ολόκληρη η ανθρωπότητα

Εάν είστε από αυτούς που τρομάζουν στη θέα μιας αράχνης, μια καινούργια επιστημονική ανακάλυψη ίσως σας κάνει να αισθανθείτε ακόμη πιο άβολα. Αυτοί οι μικροί αχόρταγοι θηρευτές καταβροχθίζουν μέχρι και το διπλάσιο βάρος σε ζωική πρωτεΐνη που καταναλώνει ολόκληρη η ανθρωπότητα.

Μια νέα μελέτη υποστηρίζει πως οι αράχνες τρώνε μέχρι 800 εκατομμύρια τόννους θηραμάτων ετησίως (κυρίως άλλα έντομα), παρέχοντας μια σημαντική «υπηρεσία» στα πλαίσια της διατήρησης της περιβαλλοντικής ισορροπίας.

Το 90% της δίαιτας των αραχνών αποτελείται από έντομα και με την «εκκαθάριση» εκατοντάδων εκατομμυρίων τόνων επιβλαβών εντόμων, συνδράμουν σημαντικά στη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος. «Οι υπολογισμοί μας επέτρεψαν για πρώτη φορά να ποσοτικοποιήσουμε πόσο μεγάλοι εχθροί των εντόμων είναι οι αράχνες» αναφέρει ο Martin Nyffeler, ένας εκ των ερευνητών, από Πανεπιστήμιο της Βασιλείας στην Ελβετία.

Η ομάδα των ερευνητών υπολόγισε πως το συνολικό βάρος της βιομάζας των αραχνών στη Γη, ανέρχεται στο εντυπωσιακό νούμερο των 25 εκατομμυρίων τόνων. Λαμβάνοντας υπόψιν τη πληθυσμιακή τους πυκνότητα σε διάφορα περιβάλλοντα, τις διατροφικές τους συνήθειες ανά μονάδα σωματικού βάρους, συμπέραναν πως οι αράχνες καταναλώνουν συνολικά 400 έως 800 εκατομμύρια τόνους θηραμάτων κάθε χρόνο.

Την ίδια στιγμή, η ανθρωπότητα καταναλώνει περίπου 400 εκατομμύρια τόνους κρέατος και ψαριών ετησίως. Οι φάλαινες μεταξύ 280 και 500 εκατομμύρια τόνους.

Αν και μπορεί να κάνει κάποιους να νιώθουν «άβολα» οι αράχνες να τρώνε τέτοιες τεράστιες ποσότητες θηραμάτων κάθε χρόνο, δε πρέπει να ξεχνάμε πως και οι ίδιες αποτελούν θηράματα για πάρα πολλά άλλα ζώα, ενώ η παρουσία τους είναι ουσιαστική στη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο The Science of Nature.

Πηγή: Science Alert